Podróż mojego życia II

Już po raz drugi „Talentowicze” spędzili miłe popołudnie, wyruszając w podróż po świecie. A to za sprawą Marysi Seremak, Ani Słomki, Wiesi Szczepańskiej, Zosi Tamioły i Kasi Ptaszkiewicz. Każda z nich podzieliła się wspomnieniami z podroży swojego życia. Panie pokazały mnóstwo zdjęć z miejsc, które ich zachwyciły i utkwiły na długo w pamięci, mimo upływu czasu. Opowiedziały też o przygodach, ciekawych wydarzeniach i ludziach, których spotkały w swoich podróżach.

Jako pierwsza wrażeniami z podróży do światowego centrum pielgrzymek w Lourdes we Francji podzieliła się Marysia. Pokazała i opowiedziała m.in. o Bazylice Matki Bożej Różańcowej, Grocie Masabielle. Na trasie jej podroży znalazł się również Paryż, który z wieży Eiffla wyglądał pięknie.

Ania zabrała nas do Grecji. Można powiedzieć, że była to niezwykle długa wyprawa, która trwała aż 20 lat. Ania zwiedziła Grecję wzdłuż i wszerz. Pracując w Atenach i na wyspie Mykonos poznała wiele ciekawych ludzi, a także kulturę i tradycje tego pięknego kraju. Dowiedzieliśmy się, że nasza koleżanka otrzymała dużo wyróżnień i podziękowań za pracę nas rzecz rozwoju turystyki.

Wiesia zabrała nas do celu wielu pielgrzymek – portugalskiej Fatimy. Mogliśmy obejrzeć Bazylikę Matki Boskiej Różańcowej, Bazylikę Trójcy Przenajświętszej i Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej. W drodze z Fatimy zwiedziła również Barcelonę, gdzie niezapomniane wrażenie wywarły na niej kościół Sagrada Familia i Park Guell, dzieła słynnego architekta Antonia Gaudiego. W czasie podróży będąc we Francji odwiedziła też Sanktuarium Matki Bożej w Lourdes.

Z Zosią przenieśliśmy się do Luksoru, miasta położonego w południowym Egipcie na prawym brzegu Nilu. W afrykańskim słońcu wędrowaliśmy po świecie faraonów. Obejrzeliśmy m.in. Dolinę Królów, kolosy Memnona, świątynię Hatszepsut. Zosia ze swadą pokazała nam też fascynującą fotorelację z wędrówki na polską Babią Górę.

Z Afryki przenieśliśmy się do Ameryki Północnej – Kanady. W tę podróż zabrała nas Kasia. Odwiedziliśmy z nią Montreal, Quebec, Ottawę i Toronto z jedną z najwyższych wież na świecie liczącą 553 m. – CN Tower. Poznaliśmy piękno kanadyjskiej dzikiej przyrody, wrażenia ze spotkania z wielorybami z rzeki Świętego Wawrzyńca i pięknymi krajobrazami Fiordu Saguenay i oczywiście  jeden z największych, najsłynniejszych wodospadów na świecie – Wodospad Niagara. Kasia opowiedziała również o wydarzeniach kulturalnych takich jak Święto Kanady, Festiwal Jazzowy i kontrowersyjna  wystawa „Body Worlds”.

Jej wspomnienia zakończyły to interesujące  spotkanie, które przygotowała nasza Pani Prezes Krysia Bednarska. Być może  nasi „Talentowicze” zabiorą nas jeszcze w kolejne „Podróże mojego życia”.